niedziela, 4 maja 2014

Łosoś smażony na maśle


Filet z łososia ... pachnie nudą ...??Myślę, że jednak dacie się namówić na przyrządzenie tego przepisu u siebie w kuchni.




Składniki:
  • 500 g łososia( najlepiej filet)
  • 1/3 pęczka koperku
  • 2 ząbki czosnku
  • 3 łyżki masła
  • 1 łyżeczka oliwy z oliwek
  • sól, pieprz


Filet z łososia dokładnie myjemy i  osuszamy. Oprószamy pieprzem i solą. W małej miseczce umieszczamy masło, oliwę, koperek wcześniej już drobno posiekany i czosnek przeciśnięty przez praskę dodajemy jeszcze szczyptę soli. Wszystkie składniki dokładnie mieszamy. Rozpuszczamy na patelni nasze przygotowane masełko . Łososia układamy skórą do dołu- smażymy 5 minut następnie odwracamy i smażymy przez 2 minuty. Trzeba uważać, żeby masło nie zaczęło się palić. Przed podaniem możemy  odsączyć na ręczniku papierowym z nadmiaru tłuszczu. 



4 komentarze:

  1. Wygląda bardzo aptyecznie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Robię go od lat i jeszcze mi się nie znudził. Polecam, bo szybko i smacznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja robię co roku na Wigilię, moja córcia ma "długie zęby" na ryby. A ten łososik uwielbia,mówi że to jest rybka na którą czeka cały rok. W tym roku miałem podobnego gagatka na jedzonku. Najpierw nie chciał.....zjadł swoją i po kawałku swojego taty i mojej. Jedyna moja różnica jest w smażeniu. Bo rzeczywiście bardzo łatwo spalić koperek. Ja przygotowuję łososia chwilkę wcześniej, układam obok siebie, skórą do dołu i smaruję dość grubo masełkiem z koperkiem, czosnkiem i resztą i na pół godzinki do lodówki. Potem patelnia grillowa trochę oliwy i smażę jak w przepisie. Może troszkę dłużej żeby doszła. Po pół minutki na boczku.

    OdpowiedzUsuń