czwartek, 21 sierpnia 2014

Szybka pizza na plackach tortilli


Ostatnio zajadamy się to szybką wersją pizzy. To nic innego jak przełożone sosem i serem żółtym placki tortilli ... a na nich nasze ulubione składniki. Rewelacyjny pomysł na "czystkę" w lodówce. Troszkę oszukana pizza, bo bez ciasta drożdżowego, ale jest naprawdę bardzo smaczna.  



Składniki (3 szt) :
Ciasto:
  • 6 szt placków tortilla (pszenne lub orkiszowe)
  • 6 łyżek pesto bazyliowego ( można użyć ketchupu)
  • 150 g startego żółtego sera np. typu gouda
Dodatki ( w mojej wersji):
  • 150 g startego żółtego sera typu gouda
  • 150 g startego żółtego sera typu cheddar
  • 150 g sera typu lazur ( pokroiłam w małą kostkę)
  • 300 g kiełbasy chorizo ( w plastrach)
  • 3 łyżeczki suszonego tymianku
  • garść liści rukoli ( opcjonalnie)


Spód pizzy to kilka placków tortilla. U mnie podstawę stanowią tylko dwa. Na blaszce układamy jeden placek. Pokrywamy go łyżką pesto, posypujemy 50 gramami żółtego sera- więcej dajemy przy brzegach. Przykrywamy kolejnym plackiem. Baza gotowa. Ponownie smarujemy łyżką pesto, można również użyć ketchupu. Następnie układamy na pizzy nasze ulubione dowolne składniki. U mnie dzisiaj wersja z trzema serami i kiełbaską chorizo- pyszna. Posypujemy tymiankiem. Pieczemy 10 minut w 200 stopniach. Ważna informacja : jeśli zauważymy że placki zaczynają się odklejać od siebie delikatnie dociskami je łyżką, aby tworzyły całość (podstawę pizzy). Tak postępujemy do wykorzystania wszystkich składników. Przed podaniem porcjujemy, ja jeszcze dodaję liście rukoli. 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz