wtorek, 6 maja 2014

Makaron pełnoziarnisty z łososiem i brokułami


Już dawno miałam ochotę na sałatkę w wersji obiadowej. Myślałam nad czymś lekkim i bogatym w białko. Makaron pełnoziarnisty, łosoś, brokuły czyli kolorowo i zdrowo. Mam nadzieję, że zarażę Was tym smakiem. 



Składniki ( 2 porcje):

  • 300 g łososia( może być bez skóry)
  • 1/2 główki brokuła rozdzielonego na różyczki
  • 150 g (przed ugotowaniem) makaronu typu penne pełnoziarnistego
  • 50 ml jogurtu naturalnego ( gęstego)
  • 2 ząbki czosnku
  • ulubione zioła
  • 1 łyżeczka cukru
  • sól, pieprz

Makaron gotujemy al dente zgodnie ze wskazówkami znajdującym się na opakowaniu. Łososia i brokuły dokładnie myjemy oprószamy solą i pieprzem. W mojej wersji rybę i brokuł gotowałam na parze. Zaczynamy od gotowania brokuła trwa to troszkę dłużej ok. 15 minut, po 5 minutach dokładamy łososia. W tak zwanym międzyczasie przyrządzamy sos do sałatki. Do miseczki wlewamy jogurt, czosnek przeciskamy przez praskę. Doprawiamy cukrem, ziołami, solą i pieprzem. Ugotowany makaron łączymy z sosem- przekładamy na talerz. Rybę dzielimy na mniejsze kawałki (najlepiej rękami) i wykładamy razem z brokułem na makaron. Na koniec możemy jeszcze doprawić solą i pieprzem.



2 komentarze:

  1. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety nie znam tego dania, ale jak tylko nadarzy się okazja to jestem pewna że spróbuję je przygotować. W sumie z łososia to ja robiłam ostatnio tatar według przepisu https://mowisalmon.pl/przepisy/tatar-z-pistacjami-awokado-ogorkiem-czarnym-kawiorem-i-salatka/ i wiem, że wszystkim ona bardzo smakował.

    OdpowiedzUsuń