sobota, 28 czerwca 2014

Pobudka- czekoladowa kawa


Jeśli chodzi o szaleństwo w temacie kawy to raczej jestem tradycjonalistką. Preferuję kawę z expresu, ale czasami staram się pobudzić moje kupki smakowe szczególnie z rana. Zresztą kto tak z Nas nie ma, że po przebudzeniu myśli tylko o filiżance mocnej i aromatycznej kawy. 

Ostatnio natknęłam się w biedronce na promocję kawy Douwe Egberts 95g za 9,90zł. Muszę przyznać, że akurat skusiłam się ze względu na cenę. Cztery smaki: - orzech laskowy, wanilia, karmel i czekolada. Wybrałam ostatni smak - czekoladowy. Wnioski ?? Bardzo ładny słoiczek, który po wykorzystaniu kawy pewnie zagości w mojej spiżarni - czyt." inne przeznaczenie". Poręczny, ale miałam problemy z jego otwarciem. Po zalaniu wrzątkiem nie utworzyła się pianka, którą uwielbiam- na zdjęciu - mój mały prywatny dodatek. Proponuję podawać z mlekiem i małą ilością cukru. Ja w ogóle nie słodzę, ale przyznaje że cukier delikatnie podbija smak czekolady. Kawa ma cudowny aromat, mocno wyczuwalny smak czekolady. Pewnie jeszcze wrócę do sklepu po kolejny słoiczek. Może tym razem orzech laskowy??

Klika słów od producenta :
Na smak i aromat kawy wpływa bardzo wiele czynników. Odmiana i wysokość jej uprawy, sposób obróbki, przechowywania i oczywiście zaparzania. Każdy etap jest istotny i ma wpływ na ostateczny efekt. Dlatego Douwe Egberts kontroluje cały proces, który prowadzi do przygotowania idealnej kawy.

Praca ekspertów zaczyna się już na plantacjach, skąd pobierają próbki kawy. Najpierw oceniają wygląd ziaren, następnie palą je, mielą, zaparzają i degustują. Dzięki temu mogą ocenić jakość danej partii i znaleźć ziarna, które pozwolą skomponować mieszankę o określonych właściwościach. Po zmieszaniu wybranych ziaren następuje proces ich palenia, który jest bardzo ważny, gdyż wpływa na ostateczny smak i aromat kawy. Podczas palenia co godzinę, z pieców pobierane są próbki, które sprawdza się pod kątem spójności barwy, wilgotności i smaku. Następnie przygotowywana jest kawa mielona. Mając na uwadze, że różne metody parzenia kawy wymagają różnej jej grubości, prowadzony jest stały nadzór nad przygotowującymi ją młynami. 
I jak skusicie się na zakup kawy Douwe Egberts??



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz