środa, 8 października 2014

Burger z karmelizowaną cebulką i suszonymi pomidorami


Po ostatnim szybkim obiadku na mieście zainspirował mnie pysznym burger o wdzięcznej nazwie "francuska krowa"- bułka pełnoziarnista, rukola, ser pleśniowy, karmelizowana cebulka, średnio wysmażona wołowinka i pyszny sosik żurawinowy. Ech tak... postanowiłam stworzyć równie dobrą, domową wersję pospolitego fast food-a. Mąż był zachwycony :-)

Składniki ( 2 szt.):
  • 300 g mięsa mielonego wołowego
  • dwie okrągłe bułki ( u mnie z sezamem)
  • 1/2 dużej cebuli
  • kilka pomidorów suszonych 
  • garść liści rukoli
  • 1/2 naturalnego sera pleśniowego 
  • 1 ogórek konserwowy
  • 1 jajko
  • 1 łyżka bułki tartej
  • 1 łyżka miodu
  • 2 łyżki masła
  • 2 łyżki musztardy 
  • 2 łyżki majonezu
  • sól, pieprz

W misce umieszczamy mięso mielone, wbijamy jajko, bułkę tartą, sól i pieprz. Składniki dokładnie zamieszamy ( najlepiej ręką). Formujemy dwa kotlety wielkości wybranych wcześniej bułek. Mięsko smażymy na patelni z obu stron. Cebulkę kroimy w krążki, podsmażamy na patelni dodajemy 1 łyżkę masła, miód i sól. Uważamy żeby  się nie  spaliła bo zrobi się gorzka. Bułki rozkrawamy wzdłuż, z każdej strony smarujemy masłem i podgrzewamy na patelni. Liście rukoli myjemy, ser pleśniowy i ogórka kroimy na plastry.  Składamy hamburgera: spód bułki smarujemy majonezem układamy rukolę, następnie suszone pomidory, mięso, ser pleśniowy, ogórek i cebulka, górę bułki smarujemy musztardą i dobrze dociskamy "kanapkę". Ja zawsze przekuwam wykałaczką - mam gwarancję że się nie rozleci podczas podawania.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz